maandag 29 oktober 2012

vraagje


                                          De kleintjes tekenden hun zelfverzonnen lievelingsknuffel op een stukje katoen. In eerste instantie dacht ik er een vlaggenlijn van te maken. Maar die zou ooit weer verknipt moeten worden als ieder zijn eigen tekening mee naar huis mag nemen. Dus heb ik er een zakje van gemaakt. Snel snel, een gekleurd achterkantje ertegen dus een zakje mag je het nog niet noemen.

Nu heb ik een vraagje aan al die goede naaisters hier... hebben jullie een ideetje wat ik hier verder nog mee kan... een lint/draagriem maken? en hoe? (We hebben geen budgetten om mooi lint in de veritas te gaan kopen). De stofjes haalde ik al uit mijn eigen kringvoorraad.

Oja, ik ben geen naaister dus al te moeilijk mag het dan weer niet zijn. Alle tips zijn meer dan welkom









7 opmerkingen:

  1. Als je nog stof over hebt, daar repen uit knippen en die als draagriem gebruiken. Anders eens gaan kijken in de Think Twice met de eurodeals en daar voor weinig geld vééél stof gaan halen? Oude riemen, vragen of de kinderen zelf iets van thuis kunnen meenemen,... Ik vind ze heel tof geworden, trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik had ook al zitten denken aan repen stof (dan moet ik eerst nog recht leren knippen). En ja, de kindjes zelf iets laten meebrengen kan ook maar dan is het tegen pasen nog niet in orde als je begrijpt wat ik bedoel;-)

      Verwijderen
  2. Die repen stof kan je ook vlechten, dan hoeven ze niet persé recht te zijn ;-)
    Of andere dikke materialen dat je kan vlechten? Ik heb het vorige keer met vilt gedaan, maar dat zal je waarschijnlijk ook niet zomaar in voorraad hebben.
    Of een kralenketting maken en daar handvaten van maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. oempf ik ben ook niet zo'n held met de naaimachine.... ik kom niet verder dan een kussentje (zonder rits he!)

    BeantwoordenVerwijderen

  4. * de kids lekker veel kralen laten meebrengen, en daar handvaten van rijgen
    * met scoubidou touwtjes handvaten vlechten
    * stroken stof knippen, aaneenstikken, omkeren en handvaten klaar (wel recht stikken, hè :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je zou ook nog met wol een dikke draad kunnen maken. (je weet wel een langstuk touw in tweeën doen en dan aan allebei de kanten draaien. Als je niet meer verder kan dan draait het draad zich weer in elkaar en heb je zo een stuk steviger draad. Aan de bovenkant van de zakjes een zoom maken , waar je het draad doorheen haalt en dan kun je het zakje dicht trekken. en bijvoorbeeld als knikkerzak kunnen gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Tips genoeg zie ik hier: ik kan niets nieuws bijdragen. Maar ik ben wel benieuwd wat er gaat worden. Leuk idee trouwens om er een zakje van te maken, met een rijgriempje heb je zo een knikkerzak. En hierboven staan wel wat tips om zo'n riempje te maken.

    BeantwoordenVerwijderen